Welcome to Dentalia! You can place widgets here.

نخ دندان ارتودنسی

استفاده از نخ دندان به منظور تمیز کردن سطوح بین دندان ها و زیر لثه ها قبل از مسواک زدن ضروری است، مخصوصا اگر بر روی دندان ها براکت ارتودنسی نصب شده باشد.در این صورت می بایست حتما از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان مخصوص ارتودنسی (سوپرفلاس) شامل سه قسمت است: یک سر سوزنی چند

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن درمان ارتودنسی  براکت ، سیم و الاستیک در پشت دندان ها سمت زبان (یعنی داخل دهان به جای اینکه از روی دندان قرار بگیرند پشت دندان ها قرار می گیرد) براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند. برخلاف

شیاربندی دندان (فیشورسیلانت)

لزوم انجام خدمات پیشگیری و اهمیت آن نسبت به درمان بیماری از هیچکس پوشیده نیست در این رابطه و در این حیطه بهداشت دهان و دندان به دلیل مشکلات درمانی و گاهی اوقات غیر قابل برگشت بودن سلامت عضو ، پیشگیری از اهمیت زیادی بر خوردار است . دندانها هم مانند دیگر اعضای بدن نیاز

نایت گارد

گارد دندان(نایت گارد) وسیله ای از جنس آکریل نرم و شفاف که با دندانها تطابق دارد و فرد هنگام خواب برای محافظت از دندانها در دهان می گذارد. این وسیله معمولا در افرادی که از دندان قروچه رنج میبرند، استفاده میشود که موقع خواب که فشار عصبی زیاد تر است برای از بین بردن عادت

پوسیدگی دندان شیرخواران

پوسیدگی دندان شیرخواران چگونه اتفاق می افتد؟

پوسیدگی دندان در نوزادان به دلیل این که از شیر مادر و یا شیشه شیر استفاده می کنند در سنین ۲ تا ۴ سالگی اتفاق می افتد. و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های نوزاد باید سعی کنید پس از هر بار شیر خوردن دندانهای کودک‌ با مسواک مخصوص نوزادان یل یا یک تکه گاز

انواع فضا نگهدارنده دندان

فضا نگهدارنده دندان کودکان گرچه فرزند شما از دندان شیری برای جویدن استفاده می‌کند، اما آنها اهداف مهم‌تری دارند. ممکن است بدانید که دندان‌های شیری نقش خیلی مهمی برای رشد دندان‌های دائمی را ایفا می‌کنند. هرگاه دندان شیری خیلی زودتر از زمان معمول بیافتد، ممکن است موجب جابجایی دندان دائمی و در نتیجه رشد آن در جای

عصب کشی دندان

عصب کشی دندان و درمان ریشه

همه ما در طول زندگی دچار دندان درد شده اند. بعضی ها دردکم و مختصر و بعضی ها هم درد شدید همراه با آبسه و ورم صورت. دردهای دندانی درجات مختلفی دارند. گاهی فقط همراه با خوردن غذا های سفت و یا با حساس شدن دندانها به آب سرد و چای داغ درد ایجاد میشود

سایش دندان

مینای دندان محکم‌ترین ماده در بدن انسان است. وظیفه مهم این لایه‌ی خارجی نیمه‌شفاف و سخت دندان، محافظت از دندان‌های شما در برابر فرسایش و جویدن روزانه و همچنین حرارت زیاد غذاهای سرد یا گرم و نوشیدنی‌ها است. مینای دندان همچنین دندان را از اثرات مخرب اسیدها و مواد شیمیایی مصون نگه می‌دارد. افراد اغلب

بوی بد دهان

علت بد بویی دهان چیست ؟

راه حل های رفع بدبویی دهان چیست بد بویی دهان یا هالیتوز از مشکلات شایع مراجعین به دندانپزشکی است . بیشترین مراجعات بیماران به دندانپزشکی ابتدا به دلیل پوسیدگی دندان و سپس به دلیل بیماری های لثه می باشد . اغلب مراجعین به ارتودنسی پس از معاینه متوجه می شوند که بد بویی دهانشان از خود دهان

چگونه بفهمیم لثه مان بیمار شده

چگونه بفهمیم لثه مان بیمار شده؟

تا به حال برایتان پیش آمده است که از خون‌ریزی و درد و عفونت لثه‌هایتان به ستوه آمده‌اید، (بیماری لثه) نشانه این است که به لثه‌هایتان خوب نرسیده‌اید. لثه ی سالم، بین دندان‌ها را پُر می‌کند، از این رو حالت کنگره‌ای دارد. رنگ آن صورتی متمایل به قرمز است و در فرد بالغ در حد