سوالات متداول ارتودنسی

۳٫ آیا برای شروع درمان، دیر شده است ؟

دستگاه های ارتودنسی فقط برای کودکان نمی باشد، بلکه در هر سنی، می توان از آنها به شرطی که سلامت لثه، دندان ها وجود داشته باشد، استفاده گردد.

۶٫ در طول درمان ارتودنسی چه نوع غذاهایی را میتوان مصرف کرد ؟

از آدامس شکلات کش دار، گز، سوهان، ته دیگ، نان ساندویچی استفاده نفرمائید.
غذا و میوه را به قطعات کوچک قسمت کرده و آنها را، روی دندان های عقب قرار دهید.
از گاز زدن غذا و میوه، پیتزا، ساندویچ، نان خشک یا تست شده، سیب، خیار، بلال، توسط دندان های جلو و پائین خودداری فرمائید.

۲٫ بهترین زمان برای شروع ارتودنسی چه زمانی است ؟

سن مناسب برای درمان ارتودنسی می تواند وابسته به نوع ناهنجاری باشد ولیکن لازم است که بیمار قبل از ۷ سالگی برای ویزیت به متخصص ارتودنسی مراجعه نماید تا در صورت نیاز، درمان شروع گردد.در صورت مراجعه بیمار در سنین پایین، درمان بسیار راحت تر و با نتیجه موفق تری به اتمام می رسد .

۵٫ آیا ارتودنسی دردناک است ؟

در طول هفته اول پس از گذاشتن سیم ها، بیمار ممکن است قدری احساس درد و ناراحتی داشته باشد. پس از گذشت چند روز، درد وناراحتی خود بخود برطرف می¬شود. در صورتی که دستگاه های ارتودنسی دندان لثه و گونه را ملتهب نماید. دکتر موم مخصوص دندانپزشکی را، جهت رفع مشکل فوق در اختیار شما قرار می دهد.
در بعضی مواقع به علت ناراحتی و درد، بیمار می تواند از مسکن ساده مثل استامینوفن استفاده نماید.

۱٫ ارتودنسی چیست ؟

ارتودنسی به شاخه ای از دندانپزشکی اتلاق می شود که تخصص آن، تصحیح مال اکلوژن، و ناهنجاری دندانی فکی است. از اصلی ترین وظایف ارتودنسی، تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندانی فکی است.

۴٫ درمان ارتودنسی چه مدت طول خواهد کشید ؟

طول درمان بسته به نوع و شدت ناهنجاری دندانی فکی، سن مراجعه بیمار و همکاری بیمار متفاوت می باشد ولیکن به طور میانگین طول درمان ارتودنسی در حدود ۲ سال می باشد و به طور متوسط بیماران هر ۴ تا ۶ هفته یکبار معاینه می شوند.

یک سوال از ما بپرسید

ما خوشحال هستیم که به سوالات مرتبط با سلامت دهان پاسخ دهیم.